annasmakeup

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Anna Sjögren - 28 februari 2011 14:10

Nu känner jag depressionen börjar komma fram. Skrev ju i förra inlägget att jag väntar på en kurs i make up i närheten av Norsjö. Självklart ska det vara en kurs i skellefteå 19-21 Juli.....vill så gärna gå den men har nyss fått jobb och kan inte hoppa av det första jag gör. Sen går kursen på 11 500 kr!  Vill just nu bara gräva ner mig.

 

Av Anna Sjögren - 28 februari 2011 13:55

Som dom flesta redan vet så jobbar jag just nu på en träindustri i Lycksele. Är utbildad till industri, men har ju min stora passion vid sidan av,smink. Kan ju grunderna men vill utbilda mig så jag kan kalla min själv make up artist. Det är synd att utbildningarna finns runt Stockholm/ Göteborg. Men om jag nån gång ska jobba på make up store så måste ta steget och åka iväg. Sitter och håller tummarna att det ska komma någon kurs till Skellefteå/ Umeå.

  

Av Anna Sjögren - 28 februari 2011 08:45

När jag fått min lön blir det många nya produkter som ska beställas hem.
Bland annat blir det nya penslar, skuggor, mineral foundation osv.



Denna är från Tikei.se och den sägs ge ett fint matt resultat, så det blir att prova.



    

Sen blir det en massa nya skuggor med starka pigment.

iamas.se


 

Nya penslar är det som står högst upp på min lista. Tänkte satsa på att köpa hållbara penslar som kostar en extra slant istället för att köpa nytt billigt skrot hela tiden.    

Ovido - Quiz & Flashcards